Monday, 23 December 2013

abang kite dah kahwin!!!yay!!!


assalamualaikum..

haa..engko..kemain gempak lagi kan tajok entry aku..
sungguh laa..
chaitt,,nak cakap kite tipu laa tuh. tang mana pulak aku ade abang kan padahal panggil kak yong.
aicehh..tuh abang HOMEROOM laa..


mintak ampun ambik gambar kat fb ehh..siap stalk fb kakak ipar lagi tuh..

abg homeroom & kakak ipar

..terspechless pulak iolls jadik nye. tak sangka tahu abang aku nie dah kawen.patot cari jodoh untok adek ko nie dulu.ahahahaha. dulu dulu kiteowang sama sama maktab,satu homeroom, sama sama jadik ldp time lower form pastuh sama sama pulak jadik bwp.tup tup tup takde angin ribut taufan bagai tetiba si fikri nie mesej aku cakap dia nak kawen..

and finally diowang dah selamat diijabkabulkan ahad harituh =)

so as a friend & adek to him..

dia kind of budak laki yang baik,antara kawan yang dah kasi banyak aura2 positif plus nasihat kat aku,,hamboihh ayat aku,
that's why laa dia jadik abang homeroom yang aku akan ingat sampai bila bila,
alhamdulilah,,
at the age yg tak masok 20 lagi pun
abang aku nie dah jumpa part of rusuk kiri dia.*ehh kiri ke kanan???lol..
siap pecah rekod lagi ko jadik orang pertama dalam batch kite yang kawen..
ahahahaha..

selamat pengantin baru FIKRI HUSAINI & FARAHATUL IMAN,,
hopefully berkekalan till jannah & dapat family yang sakinah & mawaddah..
adek kowang nie selalu doakan kebahagian abang homeroom & kakak ipar..
aminn..

#ohoho..terpikir pulak..sape pulak laa nak naik pelamin lagi lepas nie???ahahahaha





Friday, 6 December 2013

..........


assalamualaikum..

i don't why but i just want to cry..
seriously..

pathetic sangat kan??

btw, HEPPIE BELATED BIRTHDAY ibu!!!
even dah wish semalam,tapi hari nie baru nak post..


i wish that i can have ibu to be beside me now..
hugging me.
so that i can throw out "all those things" that suffocate me
deep down inside.. 



Tuesday, 26 November 2013

childhood moment...

Assalamualaikum..

Lately nie aku banyak pulak teringat cerita cerita masa zaman aku kecik kecik time hingus meleleh pastuh aku kasi lap dengan lengan baju kurung sekolah.ahahaha..pengotor laa pulak,,dah macam laa ko tak pernah buat kan??taknak mengaku laa tuh. Bila teringat zaman zaman tersebut terasa macam nak gelak guling guling ulang alik 100 meter pun ade. Tambah pulak ibu dengan abah aku memang suka flashback bukak cerita lama pasal kitaowang adik beradik especially kalau pergi jalan jaoh jaoh kan.nak hilang bosan dudok dalam kereta, mari laa kita bergelak sakan ehh... Kalau ayat mukadimmah dia macam nie

                       “ALONG TUH DULU TIME KECIK KECIK……………………………………”

Haah..memang ibu baca laa segala cerita dari A sampai Z punya laa.pastuh yang adek adek aku nie sakan dok bergelak tak ingat dunia punya. Tapi,tapi,tapi, ibu aku adil dan saksama gituh, kalau dah start sebut pasal aku sampai ke adik aku yang last tuh laa kena heret masok cerita sekali. Mana fair kan aku kena bahan sorang sorang.

Tapi,tapi,tapi,

Dalam banyak banyak cerita time aku kecik kecik dulu,aku paling ingat sekali ada dua benda.memang kalau ibu tak bukak cerita pun,rasa nya aku still ingat benda tuh sampai bila bila.sungguh tragis cerita aku time budak budak sampaikan tinggal kesan yang mendalam sekali hingga ke saat ini. Apakah banggang sangat ayat aku nie???

TIME MENGAJI DENGAN ABAH..

Jeng jeng jeng..ahahaha..dengar jew mengaji dengan abah..dia punya seram memang tidak dapat dinafikan lagi masa tuh. Sungguh laa aku takot gila bila nak hadap mengaji dengan abah. Ohohoho..abah dulu time aku kecik kecik garang gila bapak okeyh. Time mengaji dengan time belajar matematik aku paling tak boleh blah sekali sebab memang nak tak nak abah jadik ustaz dengan cikgu matematik kat rumah. Tiap tiap malam lepas maghrib memang time mengaji laa..sebelum menghadap abah tercinta, aku belajar laa eja dengan menghafal dekat nenek aku. Time dengan nenek aku, semua okeyh, eja sambil pandang cicak yang kat dinding hatta teros buat plan nak lastik cicak lepas nie lagi, baca pun lancar habeh gaya kalah juara qariah gituh.bila sampai depan abah,,waaa..tak boleh jadik.hilang dowh..terasa blank sekejap,,tengok abah punya rotan jew ayat alif laamm minn aku dah bercampuk adok dengan ayat kursi dah.tunggang terbalik jadik. Nak dijadikkan cerita, time tuh aku ade 2 gigi kat depan yang nak tercabot, dia macam dah goyang goyang sikit laa,,aku nak pergi cabot hari esok dengan ibu sebab petang tuh aku dah cabot 1 batang.time mengaji malam tuh, abah suruh laa aku sebot elok elok tapi aku macam tak boleh kan sebab gigi aku yang menjadi halangan dugaan dan cabaran time tuh..lain yang abah ajar,lain pulak yang aku gi sebot.. temperature abah pun mencapai takat didih, lalu abah rotan laa lantai kat sebelah aku tuh,tetiba jew aku teros nangis tahap tak ingat dunia padahal sikit pun rotan tuh tak kena aku. Aku punya nangis time tuh kalah orang mati laki. Sambil nangis tuh siap aku backup lagi diri sendiri sambil cakap 

DAH GIGI KITE NIE NAK CABOT..MANE LAA KITE RETI SEBOT BETOL BETOL..WAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!”

Terasa sedih sangat masa tuh.aku pun taktahu laa pasal benggong sangat aku nangis macam ntahpape gituh.abah time tuh tak jadik nak marah,teros gelak jadik nya.haishh,,bila pikir pikir balik,sumpah terasa aku macam dramatic amat buat perangai senonoh macam tuh.



KENA CILI DENGAN NENEK AKU..

Ohohohoh..yang nie memang aku takkan lupa sampai bila bila punya laa. Cerita nie lagi tragis dan sadis gituh.time tuh aku umor 5 takpun 6 tahon gituh laa.tiap tiap petang aku main basikal dengan sepupu aku yang ntahpape tuh.jenis sepupu aku nie kecik kecik dah pandai mencarot.wahahahah..sungguh tak bermoral kan engko  wahai enchikk sepupu. Walaubagaimanapun, ibu hari hari jugak laa pesan kat aku jangan ikot apa yang sepupu aku tuh cakap,ibu cakap kawan boleh tapi tamaw   tiru cakap tak senonoh dia tuh.takkan laa ibu aku kejam tahap dictator kan tak kasi pulak aku kawan dengan sepupu sendiri. So sebagai anak yang taat time tuh, aku pun memang tak ikot laa cakap tak tentu hala macam tuh. 

Sampai laa satu petang tuh,,

Macam biasa aku main laa basikal dengan sepupu aku. Tetiba dia buat apa ntah, sampaikan kitaowang bergadoh, aku pun tak ingat sangat, dah for sure dia siap pakai acara mencarot cakap “g**p*@g” yang sampaikan aku marah gila kat dia maka dengan tak sengaja nya aku cakap laa 

“ehh,,BA** laa ko!!!”

Tak sempat aku nak maki hamun dia lagi,tetiba dah rasa bibir gua panas.KENA CILI DOWH!! Pedas gila toksah cakap laa.dan dan pulak nenek aku datang teros ambik buah cili fresh petik kat pokok punya kasi cili mulot aku teros.waaaaaaaa..aku pun ludah laa kat situh,,pastuh nangis sambil lari macam cerita Hindustan pulak,,nenek aku tak puas hati, dia kasi lari jugak pecot 100 meter kejar aku.puihhh..tak habis lagi acara mencili mulot aku rupanya.aku pun lari laa lagi laju pasal takot kena cili lagi sampaikan aku nak terlanggar pokok langsat dah. Nasib tak pengsan kat situh. Haishhh..disaster sungguh bahana mencarot kat aku nie. Sampai kena cili gituh, tapi,tapi,tapi, kira acara mencili nie laa yang buat aku memang tak berani gila nak cakap perkataan tuh sampai sekarang. Tipu laa kalau aku cakap aku baik sangat langsong tak cakap bodoh,bangang gituh..tuh still ada jugak,tapi kena laa belajar control kan..cakap bila nak marah sangat2 jew..ahahahaha..

nie ahh cili nenek aku kasi kat aku dulu..cehhh,,nampak sangat menipu nya..kang tak pasal nak kena cili lagi..ahahahaha 

*learn from the past coz experience is the best teacher..ahahaha

Tuesday, 22 October 2013

cerita pasal diploma in science,#part 1


Assalamualaikum..


Memandangkan tak lama lagi dah nak bukak sem baru,maka dengan ini adalah amat berbesar hati bagi aku nak menceritakan serba sikit pasal kos yang aku ambik yakni DIPLOMA IN SCIENCE (AS120)..ohohoho..terasa hebat pulak,yelaa sem depan dah part 4 okeyh.dah bajet2 macam senior kerek tak boleh blah nak mintak pelempang gituh so macam afdhal laa sikit nak buat entry pasal kos aku nie.ahahahaha..

Basically dip in science kat uitm nie kalau tak silap aku ade tiga tempat.jengka,kuala pilah & lagi satu kat belah perak or perlis macam tuh laa..sorry sebab yang tuh aku tak sure sangat. Lepas tuh diploma nie ada 6 sem.subjek dia wajib laa subjek sains semua yakni BIO,CHEMIZ,PHYZIK. Macam mane pun ko memang kena pulun habis habisan laa kalo ambik kos nie.paling tak boleh blah sekali hidop bebudak sains nie hari hari ditemani dengan lab repot.kadang2 terasa seperti mengambik kos DIPLOMA IN LAB REPORT pulak sebab papehal pun lab repot tetap didahulukan.nak tak nak memang kena buat jugak lab repot tuh even macam mane sekali pun pasal carrymarks okeyh..

Bagi adik2 yang menanam cita2 nak ambik diploma in science nie..mari laa kakak ko nie cite sikit pengalaman yang ntahpape nie.okeyh fine,,terasa menyampah pulak membahasakan diri “kakak” sebegini..

Cerita masa sem 1 dulu……

Masa aku mula2 masuk uitm jengka nie,aku macam blur2 tak boleh blah.dah laa dapat kos sains.perghhh,,first time tengok jadual jew dah rase macam nak pengsan..woiii,,klass kakak ko nie dulu padat bak hang.dah lebih kurang same macam membe aku yang kat matrik pulak.tapi takpe perjuangan harus diteruskan walau badai melanda,so hari2 laa muka aku nie yang paling awal keluar bilik dan jugak yang paling lambat balik bilik.dah nak buat macam mane,kelas dari pukol 8 sampai 6 kowt..tapi ko jangan laa cuak sangat,still jugak ade gap antara kelas semua tuh.

Subjek mase aku part 1 dulu ade 7.PHYZIK,BIO,CHEMIZ,BEL,CTU,MATH & HKR.yang bende hkr tuh kokorikulum.yang bende BEL.CTU,& MAT tuh sampai part 3 ko kena belajar.ehh,,lupe pulak CTU tuh dalam bahase senang nye nama dia macam pendidikan islam yang ko belajar time kat sekolah dulu.tapi time kat uitm nie dia macam nak name hebat sikit laa pasal tuh nak glamor panggil laa CTU iolls..yang tiga2 subjek sampai part 3 kena belajar tuh adalah subjek wajib lulus uitm.ambik laa kos ape pun memang ko tetap akan jumpe jugak dengan benda 3 nie.and yang paling harus disematkan dalam kepala hotak adalah anda wajib lulus ketiga2 subjek nie tiap2 kali final exam.kalau tak,kena laa merepeat benda tuh and selagi tak lulus jangan mimpi laa nak ambik kod subjek tuh yang next sem punye pulak.lagi satu,nak merepeat pun kena ingat jugak.boleh sampai 3 kali sahaja yea adik2..kalau dah kali ke 3 ko ambik subjek same tapi still tak lepas jugak maka dengan itu secara rasmi nye terdismiss laa dari uitm.

Okeyh,,habis cerita pasal subjek killer tuh,,tapi yang tiga-tiga subjek sains tuh pun tambah2 killer laa jugak.senang cerita dip in science nie takde istilah tak killer dalam subjek dia.semua pakat nak kasi pecah isi kepala punye laa.kalau rase nak enjoy lebih,study tunggang langgang,adalah lebih baik awal2 pergi carik kos laen yang macam tak membunoh impian di masa hadapan.ahahahaha..biase laa bercakap based on pengalaman kan..gituh ko..yang tiga2 subjek sains time part 1 nie basically lebih kurang same macam time SPM yang kite belajar kat sekolah dulu.ade laa tambah sikit2.time aku part 1 dulu,lecturer semua baik2.siap kasi take home quiz lagi.time test boleh pulak sir yang ajar aku chemiz tuh dia kasi bincang,then dah siap nanti hantar bilik dia.apalagi ko,pakat2 laa berbincang dengan penuh jaya nya maka markah kiteowang pun semua laa pakat2 hebat gituh kan.siyesly,letcurer semua memang tolong laa untuk kite dapat markah tinggi carrymarks.so bendaa ape yang lecturer tuh ajar time dalam klass memang kena alert laa sebab mostly quizzes & test yang dia kasi semua based on apa yand dia cakap and ajar.kadang2 tuh siap terang2 lagi dah bocor soklan test nya dalam klass.jadik amat laa rugi kalau tak focus betol2..cehh,,cakap macam laa aku skema sangat kan time kuliah,padahal kalau dah sampai mase nak tersengguk tuh,siap boleh pasang earphone dengar lagu BIGBANG lagi time CTU.ahahaha..mintak maap ustazah,lagu tuh jew yang jadik ubat tak kasi tido sebab nak sumbat gula2 dengan air memang tak jalan dah.

Yang pasal ko-q tuh pulak memang sampai part3 jugak ko kena ambik.so then,Alhamdulillah kakak ko nie,baru sahaja selesai dengan jayanya menghabiskan koko yang macam ntahpape tuh jugak.kalau kes koko kat jengka nie,time part semua orang wajib masok unit uniform.tak silap aku ade KESATRIA NEGARA,KESATRIA KEMBARA,JPAM,BPC,BRASSBAND kot..tuh laa rasenyew time aku part 1 dulu.tapi macam aku,aku prefer masok kesatria negara sebab nanti time part 2 & 3,kite dah boleh tukar koko lain pulak.kestria negara jew yang boleh tukar.yang lain tak boleh,so sampai part 3 laa ko hadap bendaa tuh semua..buwekkk..padan muka dia!!ahahaaha..bagi insan2 seperti aku yang menyampah & malas bila berdepan dengan perkataan kawad dan sama waktu dengan nye,maka aku redha jew laa sebab 1 sem jew kena berkecimpung dengan bendaa nie.aku time tuh tak payah cakap laa,tiap2 minggu kira bila nak cepat habis koq,asal hari isnin jew memang tak tenteram hidop aku,takot wehh..petang nanti jumpa komander mesti kena macam2.naseb laa komander yang ajar plantun aku tuh baik, so jarang laa jugak nak kena denda nyew.

Okeyh,kawad dah cerita,subjek dah cerita,so  macam tuh jew laa cerita part 1.part lain aku sambong lain kali pulak sebab nak pergi kasi kucing aku makan.nanti kang kucing aku gigit pulak lappy nie sebab kebuluran..

Sampai sini dulu,

Papai..

Assalamualaikum..


Sunday, 13 October 2013

cerita pasal roomate aku..

assalamualaikum..

hoyeah!!!..over eksaited laa pulak..well,,biase laa orang tengah mood bercuti bak hang,haruslaa ceria kanak2 ribena gituh.disebabkan mood haku yang tengah rerajin nie maka akan banyak laa cite2 mengarot koya2 perasaan baguih kat sini..so kalo rase taknak bace,,sila laa shutdown kan lappy ko lepastuh letak dalam washing machine okeyh..ahahahaha..

ahh,,sentap pulak..gurau jew okeyh..*kenyit mate sikit*..LOL

entry kali nie aku nak cerite pasal roomate aku.DIEYANA,ZATIE & EMMA..aku pun tak tahu kenapa laa aku gatal nak bercerite pasal diowang nie tapi tak kesah laa aku nak cerita jugak..ahahaha,,basiccally mula2 dulu aku macam segan,takot,malu (yekew??boleh tahan laa pemalu jugak kan) ngan diowang nie.paling menebal sekali adalah perasaan serba salah.sebab diowang 3 owang nie tolak roomate diowang yg sowang tuh semata2 nak aku jadik roomate diowang..ohohoho..terharu mak..

so then,,mula2 cerita haruslaa start dengan heppi2 dulu kan..macam biase laa,kiteowang happy laa gi sane sini 4 owang.gi makan same2,gi kelas same2.yang penting semua benda same2 laa.then.tetibe ko,nak jadik cerita nyew.jadik laa pulak konflik sikit macam gituh.ahh,,panjang sangat kalo aku nak cite kat sini plus tak baik nak bukak aib masing2 kan..dah2..segar jew kan mate ko kalo naek bab2 nak gosip ngumpat owang laen.dah2..tak payah tayang muke babyface pulak nak suroh aku cite..memang tak okeyh..

last2..tinggal laa AKU,DIE & ZATIE..

entah laa..dengan minah 2 owang nie aku boleh masok.walau pun aku nie jenis garang,suke marah,suke membahan diowang tak sudah tapi mereka sungguh setia disisi..gituh ko..besh laa kawan ngan diowang.sebab diowang jenis yang tak ambik hati sangat kot..aku tahu kekadang aku kalo bab bergurau nie cakap maen sedap mulot ikot suke hati aku jew,,then memang comfirm laa ade yang diowang terasa.tapi maybe masing2 jenis yang macam matured laa sangat kan,so just put aside & tak buat laa acara nak lari bilik owang lain time merajok kowt..ahahahaha..

macam-macam bendaa yang besh kiteowang buat 3 owang.masing2 kepala gila2 kan.tapi yang selalu jadik mangsa si dieyana laa.dia nie macam mokcik2 sikit.dress up pun dah gaye nak gi tolong owang time rewang,tuh belom ko dengar time dia bercakap.memang boleh sangat jadik geng nenek aku.tapi walau pun gaye mokcik2 aku tetap sayang dia.sebab dia laa yang selalu basuhkan mangkok meggi ngan mug cereal aku..baik dieyana nie.boleh buat menantu.sebab tuh laa iman sayang dia.ahahahah..

si zatie nie pulak dah gaye mak2 owang sikit.dengan over eksaited nak kahwin nyew.macam2 pompuan nie.yang tak boleh blah kejew dia nak bergambor jew.haishh..pastuh sikit2 cakap aku comel..dah,,aku tak koya okeyh..memang zatie nie pelik macam alien,,tiap2 mase nak cakap aku comel padahal aku dah tayang muke gangster nak mampuih depan dia.menyampah pulak aku..malu dowh..tapi,tapi,tapi,even dia macam tuh pun aku tetap sayang dia jugak sebab dia laa yang selalu aku ajak bahan meggi same2..

hmm..reason aku sayang diowang & selesa kawan ngan diowang bukan atas dasar makan meggi,basohkan mangkok ngan mug semata-mata macam tuh..actually,it's more than that..

payah nak cari kawan yang same2 ko boleh ajak pergi masjid.yang boleh ikot nak study kat library.yang same2 ingatkan diri masing2 nak jadik lebih baik.yang terima buruk baik kat diri masing2.yang sanggop teman gi makan limpa kat sukaramai.yang same2 share makan bihun ngan sos.yang ikot ko makan ayam goreng ngan belacan.dah pehal banyak pasal makanan pulak dah..sorry2..

in simple words,kami selesa sebab boleh jadik diri masing2.tak perlu nak hipokrit,tak payah nak cover2 nak jaga perasaan.tetibe pulak terindu kat budak 2 owang nie..ohohohoho..

dear DIEYANA & ZATIE..

aku mintak maap kalo banyak saketkan hati kowang.. memang banyak pun.aku tahu aku suke nganjing,suke bahan,suke cakap ikot sedap rase,suke marah,suke buat bodoh time kowang cakap bile aku pakai earphone (yang tuh memang betol2 tak dengar),so sorry okeyh..pastuh mintak halal semua ilmu,makanan,downy zatie (sebab softlan aku kena curi pulak),selipar dieyana yang aku putoskan,semua sekali laa.kemain ucapan dia macam dah tak jumpe sem depan.walau pun jarak memisahkan kite lepas nie,percaye laa kowang tetap kat hati aku pasal kowang jew yang aku boleh heret gi makan limpa kat sukaramai lagi sem depan..ahahaha..

so then,,sayang kowang sangat2,,hopefully kite jangan gadoh okeyh,,kalo gadoh aku sepok muka sowang2 kang..friend till jannah okeyh!!!

papai..
assalamualaikum..


Friday, 11 October 2013

post semak samun menyemak..

bismillahirrahmanirahim..

assalamualaikum..

sungguh laa lame sangat dah aku tak update belog nie.wahahaha..iolls busy sesangat okeyh.mane nak final lagi,study last minute lagi,usung buku2 & notes ulang alik gi library lagi,buat tutorial lagi..wahwahwah..haa..sempot ko tiga minggu pulun study nak final exam bak hang.tak pandang dah kiri kanan..awal-awal lagi kami dah pesan kat kawan2 kami.."hangpaa kalo nak cari ceq nie..muka nie available kat dua tempat jaa..yakni uwais dan library"..hohohoho..tawadhuk bak hang..tolong laa nampak sangat ketidaktelusan dan ketidakjujuran disituh..time-time tenat nie laa baru laa nak kenal library ngan uwais..selama nie..hmm,,lalu depan library tuh kalo boleh nak pecot 180km/h gituh..

okeyh..panjang dah dia punye mukadimmah..

akhirnya...setelah berhempas pulas bergadai nyawa menggembeling tenaga dan usaha,beserta tekad dan azam yang tidak berbelah bahagi ditambah kan pulak dengan iringan doa dan mujahaddah..final exam sem 3 sudah laa berhambus dengan jaya nya..jaya kew??boleh tahan laa jugak..ahahahahaha..

so sekarang dah goyang-goyang kaki kat rumah!!!hoyeah!!!

dah2,,tak payah nak suka sangat laa..banyak lagi perancangan mase depan nak kena buat cuti nie..typically membe2 aku semua dah memasang hajat untuk mempersiapkan diri dengan bekalan belajar memasak makanan sedap2,menjahit,menanam pokok bungaa,dan sewaktu dengan nya..bajet2 nak praktis jadik isteri solehah gituh.haishh..menyampah iolls..kalo umor baru setahon jagong jangan memandai nak berumahtangga kat tepi paya..ahahahah..

tapi,tapi,tapi,,

perancangan mase depan aku time cuti nie adalah same sekali terpesong dan sikit pun tak menjurus ke arah ape yang kengkawan aku nak buat tuh..malah semua yang aku plan sekaligus menjirus benda2 yang diowang nak buat.haishh..aku plan time cuti nie aku nak belajar..ohohoho..belajar memasak???wahwahwah..memang tak laa weh,,tak sampai seru lagi,,tunggu laa..aku nak belajar ape ehh??aku pun tak tahu lagi nak belajar ape sebenarnyew..ahahahaha..okeyh,,terserlah kebodohan kat situh..ahh..tak kesah yang penting aku nak belajar jugak..lepas tuh aku plan nak mintak ibu masak sedap2 tiap2 hari,,pastuh makan banyak2..pastuh lagi aku plan nak kerja balik kat kedai uncle yang aku kerja time lepas spm dulu..wohohoho..uncle tuh pun dah excited terlebih nak tunggu aku kerja balik..siap pakai interbiu kat ibu lagi dulu..

okeyh,,dah..tuh jew nak cakap..saje nak buat semak..

till then,,
papai!!!

assalamualaikum..




Tuesday, 6 August 2013

ponteng kelas & lari balik rumah..

assalamualaikum..

hati nie memberontak nak tulih entry baru.tapi rasional kepala hotak pulak cakap suruh tolong nenek aku pii kacau dodol sekawah dulu..ohohohoho.dilema sungguh laa..cannot think!!!

ahhh,,persetankan semua nie..

sebelum dipanah petir tengah2 hari buta nie sebab malas nak mampuih,adalah lebih baik kite menjadik cucu yang solehah terlebih dahulu ehh..
dengan ini,,
mari laa kite membantu nenek yang gigih dan gagah mengacau dodol..

******************************************************************************
15 minutes later..
dodol pun dah siap "dikacau"..

aiceh,,taknak kalah,cakap omputeh pulok..hikhik..
selesai sudah acara mengacau dodol.okeyh nampak sangat tipu kat situh..

dodol tak siap pun lagi,tapi dah siap dikacau dengan jayanya oleh aku.disebabkan aku terlalu gigih mengacau dodol tersebut,ia telah menjadi jahanam dengan tak sengaja.dan sebelum aku kena kejor pakai "dayung" (bantai jew laa,,dayung pun boleh..kejadah ape name saintifik dia,aku tak tahu) yang buat kacau dodol tuh..adalah lebih afdhal aku berambos terlebih dahulu.masuk dalam rumah dan menghadap lappy..ahahahah..

yea,rase ngantuk dah datang,,
lebih baik tido dulu,,
bangon tido nanti,kepala hotak akan jadik lebih cerdas & cemerlang untuk taip enrty baru..

*******************************************************************************
9 hours later..
rase nyew ini laa mase paling sesuai nak tulih entry baru..ahahahah,,

jam dah pun pukol 1.12 pagi,bertemankan kedinginan malam,dan angin yang bertiup sepoi2 tak berapa nak berbudi bahasa sangat,aku pun mula laa mencarik idea yang bernas lagi ntahpape untuk mengarot seorang diri.sadis sangat hidop aku nie..ahahahahah..

okeyh,alkisah tersebut laa kisah nyew..

seperti tajok entry kat atas tuh.hari kames hari tuh,aku telah pun nekad nak balik rumah awal2 dan memonteng kelas bio dan bel dengan sengaja & adew laa sikit rase bersalah nyew.bukan apew,,susah okeyh nak dapat tiket kalo balik dah petang,maklumlah rumah waa jaoh kowt..ingat senang2 goyang kaki kew nak dapat tiket pii TEMERLOH tuh???..ohohoho..tak semudah itu okeyh..kena struggle buat muke tak malu semata nak dapat tiket.so adalah lebih baik kite balik time orang tak ramai lagi nak balik.. idea tak bermoral aku nie disokong sebulat suara oleh 2 orang roomate merangkap klassmate aku: ZATIE & DIEYANA.ohohoho..sungguh tak baik budak 2 orang nie,patot nyew diowang halang aku,tapi,tapi,tapi mereka pulak yang terlebih excited nyew.haishhh..takpew2 at least ade laa geng memonteng secara berjemaah..hikhikhikhikk

so,sebagai mastermind kepada agenda nie,aku dah menjalankan tanggungjawab dengan sebaik2nya.pepagi buta lagi kami dah siap packing barang..excited bak hang.dengan terlolong,terpekik nyanyi lagu raye,sedar2 beg dah disumbat penoh dengan barang2..jenoh pulak masing2 nak menzipkan beg nyew.hanya EMMA jew yang sabar & tenang menghadap muka2 bebudak 3 orang yang sakan nak balik raye nie.ye laa dia kan balik lepas kelas bel..ahahahahah..

tapi sebelom balik dengan tenang..mari laa kite ke kelas chemiz dulu.melampau sungguh kan kalo nak ponteng jugak kelas chemiz.kang lepas cuti raye tak pasal tatatertib pulak muka kami..ahahahaha..

2 jam kelas chemiz tuh rase macam 2 tahun okeyh..wahwahwah..sungguh laa penantian tuh satu penyeksaan.terseksa okeyh nak menunggu detik2 12 tengah hari tuh.roh dah melayang2 dalam kelas,tak tak,,bukan dalam kelas dah.agak2 dah sampai bandar jengka pii tunggu bas kat teminal tapi jasad still lagi tersangkot kat dalam kelas.aicehh,,dengan muka tak boleh blah tahan ngantok bahana stay up tak tidow buat assingment ctu,kepala pun terhanggok2 buat2 memang paham ape yang madam ajar kat depan..padahal selang 3 minit curik2 tengok jam bawah meja..ohohoho..cepat laa habis..tak sabor dah nie..

yay!!!dah pukol 12!!!

haa..laju ko tangan nie capai barang2 nak berambus.cepat2 pii kat madam,,salam mintak maap cakap selamat hari raye.pastuh pakat2 bangon 3 orang pii hulor tangan kat bebudak lain nak mintak maap..sungguh bebudak lain dah berasap..ahahaha..mana aci dowh balik awal.skip klass pulak tuh.padahal rumah sejengkal jew..ahahahah..maap laa yea kawan2..toksah laa jeles dengan kami.kami berani mati kowt decide nak ponteng klass secara sengaja nie..hikhikhik..

untuk menambahkan lagi tahap kejelesan mereka,sudi apa laa kira nyew menatap gambor2 teman nie ehh..

from jengka to JERANTOT,TEMERLOH & SG.BESAR..( yang taknak kalah yang dudok sejengkal tuh,,)haahaha..

dengan nie,kami nak mintak maap bebanyak kat klassmate ehh..soyi laa sebab terpaksa dengan sengaja buat hangpa semua pakat2 menyumpah kat kami yang balik awal nak mampuih nie..mintak maap naa..

kepada letcurer yang tercinta,,ahahaha,,
halalkan 1 kelas yang kami skip tuh..soyi miss suhaila & madam azlini..we olls terpaksa sebab raye and tiket bas punye pasal.

so,have a safe journey & selamat hari raye..




Sunday, 14 July 2013

saye menakutkan bila DIAM..ahahaha

assalamualaikum..

lama nyew rase nyew tak menghadpate nyew pasal hidop nyew aku kat belog nie..
okeyh,fine,,ayat intro jew dah boleh buat orang rase nak sepak2 muka aku,,
ahahahhahaha,,chill ahh,,
nie kan ramadhan,,so sabor ehh,,tak baek marah2 nie..
=)

kali nie takdew ape pun nak cerita sangat,tapi tangan saje menggedik nak main tekan2 keyboard lappy nie.yolah,,dari aku tidow memanjang time petang2 macam ginie,adelah baik untuk kesihatan jari2 tangan dan kaki bila blajar typing macam ginie.*okeyh,,melampau sangat,,siape jew typing pakai kaki..

haa,,rase nyew tak keterlaluan sangat kot tajok entry aku tuh..ahahaha..walau pun bunyik nyew macam clishe amat tapi nie FAKTA okeyh!!..chaitt,,nak cakap aku tipu laa tuh,,tak okeyh,,nie tak tipu..tak baik laa tipu2 bulan puase nie,nanti ALLAH marah..

,,still tak percaye jugak,,
mari kite buktikan bersame2..
*ayat macam hampeh...

aku nie adalah antara insan2 istimewa yang tak boleh tido time petang dekat2 area pukol 6.30 sampai maghrib macam tuh.sebab nyew kalo aku tido jugak,tunggu jew laa hasil nyew time bangon tido nanti.mesti aku jadik macam mental breakdown punye,rase nak marah,nak mengamok,baling pasu bunga kew,pastuh tak pasal rase nak menangis ntahpape tetiba pulak kan,pendek kate memang disaster laa effect tidow senja nie kat aku.

so,nak dijadikkan cerita,ade satu petang memang dia punye letih nie tak boleh blah sangat,klass pack dari pagi kowt,tak larat den nie,,tanpa berpikir dengan rasional nyew,aku naik atas katil pastuh tak sampai 5 minit dah lelap.time tuh dah pukol 6.

"takpew,,tido kejap jew,,6.30 bangon laa..take a nap,,ahahahah"
 bangon2 jew kat luar langit dah merah2 oren macam tuh..tok bilal kat uwais tuh pun dah nak start azan..
"7.30 dah..sob3..okeyh fine,,takdew mood dah"
" take a nap apekew benda nyew macam ginie,,nie dah tidow tak ingat dunia..

so,,bermula laa sesi mental breakdown aku,,

start jew aku bangon memang aku dah tak tegor roomate aku.diowang pun macam senyapp gituh kan,ye laa selalu nyew diowang bising-gelak-guling2 tak ingat dunia pun sebab aku yang buat bangang.memandangkan aku dah macam kena sampuk,tetiba jew diam tak keluar sepatah haram.so bilik tuh pun senyapp macam kubor.

lepas jew aku solat isyak,teros aku hadap lappy buat notes bio kat meja study.diowang nie macam nak tegor aku ajak makan,tapi aku pulak dah menyumbatkan earphone kat telinga,memang aku dah pesan awal2 kalo aku sumbat earphone tuh,,sepatah haram ko cakap pun aku tak peduli,,tak dengar pape okeyh!!

aku bukan laa sesajew taknak cakap dengan diowang,tapi,tapi,tapi,aku takot aku terMARAH,terMENGAMOK kat diowang nanti.dah laa emosi aku tak stabil sekarang nie.takdew mood nak cakap ngan orang.aku dah laa cakap pakai sedap rase jew,,nanti kang adew pulak yang sentappp.nie bahana aku tidow petang laa nie,,dah jadik macam lost identity gituh..

dah agak2 macam 3 jam aku mengahadap notes bio tuh,,si emma yang macam agak berani n paham aku sikit nie ajak makan kfc yang dee ngan zatie gi beli petang tadi.nak panggil memang aku tak dengar,so dia cuit laa sikit bahu aku,,nak bagi chezzy wedges kat aku.tapi siyesly bila dah datang angin ntahpape aku nie,,chezzy fevret aku tuh pun aku TAKNAK!!!..memang nak cakap perkataan taknak tuh pun aku malas,so aku geleng kepala jew,,haishh,,vangang kan aku..sian mereka dapat roomate perangai macam nie..

lepas jew aku siap notes bio tuh,aku rasew cukop laa setakat nie jew acara silent hour aku.memandangkan aku dah lapo & rase simpati kat roomate aku yang dah macam zombie tunggu nak ajak aku makan sekali so aku pun start laa cakap ngan diowang..

"apesal ko tetiba jew senyappp weh???"
"takot kiteowang tahu..bangon2 tido tak cakap pape,solat pastuh teros buat kerja..haishh,,takot tahu!!"
"selalu ko bising kan,,tetiba malam nie senyappp pulak,,dah kenape???"
"tak berani tahu nak tegor ko tadi"

bertubi-tubi soklan diowang kasi kat aku..

"rilek ahh,,sajew muhasabah diri kejap tadi,,takdew pape laa,aku okey jew laa"
ayat standard tak boleh blah..

"dah,lepas nie jangan buat macam nie okeyh,,KO MENAKUTKAN LAA BILA DIAM.."

ahahahha..see,,
proven!!!
aneh2 jew bila kite yang bising nie tetiba diam,n bila yang diam tetiba bising..

selamat berbuka puase,,
assalamualaikum..

Tuesday, 25 June 2013

................ =)

assalamualaikum..

sejak dua menjak tiga menjak nie,aku dah jarang dah nak update belog yang macam hidop segan melarat mintak sedekah nie.takdew mase okeyh.tambah2 pulak dengan awal2 sem macam nie,,jadik lagi laa aku malas okeyh..

basically & offically nyew..
  • aku dah masuk part 3.AS1203A..
  • dah mula berjalan macam tak cukop tanah nak gi kelas pepagi buta.
  • dah start tido malam bertemankan katil yang bersepah dengan notes,lab reports,tutorials,assingments serta sedara mara mereka.hohoho
  • dah dapat roomates baru..   ..DEE,EMMA,& ZATIE..
  • dan dah ade dah sandal & kasut aku yang jadik arwah..
okeyh dah,malas nak tulih panjang2..


Tuesday, 21 May 2013

s.e untok ZIEHA,QIS & DHIRAH =)

assalamualaikum..

dah lama dah aku nak buat entry nie.nie special edition untok mereka2 yang sesangat aku rinduuu sekarang nie..

untok mereka2 yg comelll,cute & yg aku rinduuu sesangat: ZIEHA,BALQIS & DHIRAH..

kejap,,sebelom tuh aku nak mintak maap kat mereka2 selain dari zieha,qis,ngan dhirah sebab aku tak buat entry khas untok mereka.karang ade pulak main drama swasta nak tachink2 ngan aku sebab tak mengabdikan entry buat mereka.adew pulak nak buat acara putos kawan kang.so baik laa aku mintak maap awal2.korang semua tetap kawan aku,tak kesah laa macam mane pun,,AKU TETAP SAYANG KORANG TAHU!!!

okeyh,,nie cerita pasal AKU,ZIEHA,DHIRAH & QIS..

aku pun tak sure sangat bila yang kiteowang start jadik kawan.tapi kami rapat start masok kelas 2 al-emran,kelas yang dudok kat cerok alam tuh laa yang dah jadi saksi friendship kami..wahahaha..sedihh laa pulak kite nie.macam macam dah yang kami dah rase sepanjang jadik kawan.gadoh tuh dah kira macam makanan,terasa hati,tachink apetah lagi time suka happy2.semua dah rase,memang rase macam dah paham laa perangai sowang2..

tapi,tapi,tapi,
bila naek form 4,qis dapat masok pkp.sedih wohhh,dah laa aku macam banyak buat qis terasa hati before dia pindah.terasa berdosa sebab buat dia gituh,naseb aku sempat mintak maap nangis2 before qis pindah.hahaha,,bangang tak bangang laa aku mase tuh.tinggal laa aku,zieha ngan dhirah.pastuh pulak nak menyedihkan lagi cerita,time form 4 kami langsong tak dapat kelas yg same.sedihh jugak,,aku kelas E,dhirah kelas C,zieha pulak kat kelas B.tapi walaupun jarak pisah kan kita,kita still jugak jadik kawan.

pastuh pulak lagi nak buat cerita nie ala2 sedih tak boleh blah,zieha pulak yg pindah time f5..kenapa ko pergiii wahai zieha???hmm,,sedihh tuh ko tak payah cakap macam mane.air mate aku kaloh ditadah time tuh boleh buat air basoh kaki tahu!!tinggal laa aku ngan dhirah jew,qis dah takdew,zieha pun same..sob3..

dah,,aku malas nak cerita sedih2 nie.

sedar tak sedar dekat 4 tahon dah aku tak jumpe ngan QIS,hampir 3 tahon tak jumpe ngan ZIEHA & dekat setahon lebih tak jumpe ngan DHIRAH.lame nyew!!!hanye pesbook ngan tepon laa yang jadik penghubung kami.tuh pun jarang2 sangat sebab memasing semua sibok study.takpew,,study dah memang lumrah & tanggungjawab kite,,as long as kite still ingat sesama kite,tuh pun dah cukop,at least biar jaoh kat mate tapi dekat kat hati,,aicehh..mengada2 pulak..

so,i'm looking forward nak gathering dengan mereka..
really miss them!!!



nie SITI NAZIHA BINTI MD JAKI.rasenyew betoll aku eja full name nie.hahaha,,beliau seorang yang happy go lucky n sangat menggerunkan bila moody.so memang aku tak reti nak tegor time hangin dia nie datang.sangat2 laa hyperactive nyew..mentang2 laa keding,,merata dia nak lompat.tuh zaman muda2 dulu laa,,sekarang mybe dah feminim gituh,,hahaha..




nie pulak NUR ZAFIRAH BALQIS BINTI ABDUL AZIZ.tak silap jugak rasenyew.disebabkan aku malas  melampau nak crop & edit gambar nie,jadik nyew balqis yg pakai tudung bunga2 tuh..hahaha,,qis pun jenis happy semedang tambah pulak ngan mulot dia yang potpet2 tuh,,memang adew jew benda nak cerita.lagi satu,beliau insan yang manjee sesangat.dah bertahon aku tak jumpe budak nie.rinduuu dia sangat..


okeyh,,see,,tahap malas yg melampau..NURUL NADHIRAH BINTI MOHD RAPI..the girl with white scarf.yang amoi cina tuh maybe kawan dia kat matrik.nie pun aku rembat kat pesbook..ye laa,,aku nak letak gambar latest,,takkan laa aku nak tayang gambar time kami kat maktab dulu,,sumpah laa cute dengan muka selebet gituh,,hahaha.dhirah nie ala2 nenek sikit laa,paranoid dia ko tak payah cakap,,tambah pulak ngan membebel dia tuh,,pakej okeyh,,somehow,,she's a good listener.boleh laa dibuat tempat luahan perasaan n perasan.kekadang sampai jugak time hamgin dia tuh,,adew laa buat acara tak bertegor sapa kejapp..adat laa tuh,,nanti time kat surau,salam salam,mintak maap,nangis,nangis,pelok,pelok,,pastuh baik laa balik..nama pun kawan kan..

so..sampai sini jew laa..biar laa lame mane pun kita tak jumpa,tapi hopefully friendship kitew tetap macam dulu..SAYANG KORANG!!!

Thursday, 9 May 2013

the thing called "ujian"

assalamualaikum..

sungguh laa yang manusia nie tak pernah cukop dengan ape yang ALLAH dah kasi. tak pernah nak bersyukur dengan segala benda yang dah dihadap depan mata.

tak cakap kat orang lain,tengok jew laa diri sendiri nie.

bila that thing called as "ujian" tuh datang,memang dah rase macam bom jangka kat palestin tuh gugor atas kepala.even nak lift up kepala sendiri pun rase malu sangat.malu dengan orang keliling yang selalu expect and harap yang diri nie akan kasi yang terbaek tiap-tiap mase.malu dengan diri sendiri sebab tak dapat nak bahgiakan orang lain yang mengharap.

tapi,tapi,tapi,

hakikatnyew,,
MALU SANGAT DENGAN ALLAH..

sebab diri nie sendiri yang jarang nak bersyukur.sekali datang nyew ujian dari DIA,terus rasa macam hidop nie dah jadi lifeless,rase macam mase depan semua dah nampak kelam,gelap.tapi DIA baru kasi ujian dekat that single part jew,baru satu benda jew yang tengah diuji,yang lain still lagi DIA kasi rezki tuh.tapi tuh laa,once bila dah tak reti nak bersyukur,tak tahu nak redha,memang laa kepala nie asyik nak pikir pasal part yang diuji tuh sampai lupa nak bersyukur dengan other part yang ALLAH still lagi kasi nikmat.

"ALLAH takkan kasi ujian kalau hambaNYA tak mampu nak overcome obstacle tuh".everything yang ALLAH takdirkan dah memang yang terbaik,cuma nak tunggu kite jew terima benda tuh macam mane,either kite bersyukur or tak,either kite redha or tak,at the end of the day,semua nyew ade hikmah,cuma payah laa nak nampak all those thing tuh sekarang.

so,take that "UJIAN" as a part of challenge tiekah,,
dare to make changes even hati nie rase tak larat,diri nie rase tak kuat,jiwa nie rase tak mampu..
only ALLAH jew yang tahu what the best.sampai bila nak terus rase macam nie??sampai bile pun benda akan tetap same kalau diri sendiri tak mampu nak bangun,tak mampu nak jadi positive.

just stay back dengan ape yang dah dipegang selama bertahon hidop nie.hold it tight,stick it right dekat hati and kepala hotak tuh.INSYAALLAH,,with HIS lead and guideance,,everything will make ease.

"WE NEVER LEARN OURSELF FROM OUR SUCCESS BUT WE LEARN FROM MISTAKES & FAILURES"

*nie laa mase nyew nak impliment benda yg dah dipegang selama hidop bertahon2..








Sunday, 21 April 2013

bukan senang jadi kakak..

assalamualaikum..

terasa macam aku nie dah jadi insan yang berjaya sikit time cuti semester nie sejak dua menjak rutin harian aku dah berubah sesangat nie.harap maap ayat putar alam sikit..hahahaha..betol,cuti nie aku rase macam aku dah manfaatkan dengan sebaik mungkin.hamboih,,kemain eksyen lagi aku kan.haha..siyes tak tipu,ini laa cuti yang aku mesti ingat sampai bebila pun sebab mase aku dah dipenuhi dengan menjadi babysitter kepada adek2 aku yang dah tua bangka tahap baby nak kena belasah dengan penyapu..haha

sejak abah kena admitted kat hospital dan ibu pulak jadi peneman setia abah,,

semua kerja2 kat rumah nie dah diwatikahkan kepada aku yang macam ntahpape nie.setakat buat kerja rumah tuh okeyh laa lagi bagi diri ini,tapi bila datang bab menjaga adek2 aku yang macam lagi ntahpape tuh,rasew macam aku pulak yang patot ganti tempat abah kena admitted kat hospital.bukan hospital biase nuh,rasew nyew macam patot ke hospital yg luar biase tuh..nak habaq mai,,bukan sonang den nak poiee jage adek2 den tuh,,kemain perangai sesorang boleh buat aku pitam okeyh!!!

time tak boleh blah sekali adalah time makan..

si pidaus macam tak kesah sangat aku masak apepun sebab dia kan jarang2 balik rumah.so dia patot bersyukur sebab aku masak lagi beribu kali ganda sedaaappp dari makcik2 dewan makan dia masak.disebabkan sebelom nie aku acah2 jew belajar masak dengan ibu,padahal aku pun tak tahu apew yang aku belajar sebenarnyew so time memasak untok bebudak nie aku kasi redah jew laa..lantak aku laa kan,yang aku tahu ape aku masak wajibunghunnah dyeowang habehkan,,kasi licin pinggan okeyh,kalo tak jangan ko nak mimpi boleh blah dari meja makan!!!

tapi,tapi,tapi,,
sediktator mane pun aku nie,adek aku yang last nie memang suka mencabar keimanan dan tahap sabar aku..geram jew aku ngan budak nie..

"adek,,makan,,!!!"

"ko masak ape along??aku nak scrammbled egg.."

"scramblled egg kejadah ko..makan roti nak scramblled egg,,makan nasik pun nak jugak,,kemain ko kan!!dah sekarang baru ko nak cakap kan,,cakap laa awal2 tadi,,nak kena jugak ko nie!!!"

terpaksa laa pulak aku gi buat scramblled egg kejadah telor hancur dalam bahse melayu nyew untok budak sorang nie.geram okeyh,,aku dah kemas2 dapor,tetiba nak semak kusut balik,,saket pulak hati kite niee!!!

"nah,,ko makan kasi habeh ehh,,kalo tak,,ko tunggu nanti!!"

"napew macam nie??ko reti tak along??asal ko letak kicap sikit sangat.."

"hamboihh,,banyak benda ko ehh,,kasi nie nak??*angkat penumbuk sikit..

"garang seyh along nie,,"

"dah,,ko jangan nak ngade sangat,,makan sampai habehh"

macam tuh laa hari2 yang dah aku lalui.stresss okeyh,,nampak macam senang jew nak jage 2 orang adek laki yang dah form 4 ngan form 2.padahal hakikatnyew aku nie dah macam hape jew..susah okeyh,,ingat kan makin besar makin senang nak jage,,tapi mimpi jew laa,,memasing perangai boleh buat aku nak mampuih..betapa aku sedar saat nie macam susah payah gila ibu jage kiteowang 4 orang..ye laa nak hadap perangai sesorang yang memacam gayenyew..

tiap2 kali melawat abah kat hospital,,memacam bendaa aku kena update kat ibu.mostly pasal adek laa..then bila ibu tanye kat adek..

"adek ok jew kan dudok ngan along kat rumah??"

"tak laa bu,,along macam gengster!!!"

ko tengokk,,siap ko adekk..tunggu sampai rumah nanti,,



Wednesday, 17 April 2013

novel .vs. tb

assalamualaikum..

"memang sekarang nie musim cite2 melayu semua nak diadaptasi dari novel ehh??"

haa,,hamekkaw..soklan aku dah macam manifesto PRU 13 pulak kan.
okeyh fine takdew makne nyew semua tuh..

betol cakap.cer try tengok cite2 melayu kat tb sekarang nie,,semua pakat2 nak ambik cerita dari novel.tak paham aku.dah kenapa pulak aku nak kesah pasal nie kan??ahh..lantak laa,dah benda tuh yang aku pikir so suka hati aku laa kan..

fine,,takbur habeh ayat pompuan nie,patot direjam jew ngan selipar toilet kedai 2 hinggit tuh..hahaha

tak,realitinyew memang macam tuh,mula2 dulu macam besh jugak bila tengok benda yang kat dalam novel ade dalam tb.tapi bila dah belaka nak ikot trend yang same,lame2 aku nie naek nak termuntah menghadap cite melayu kat tb tuh..that's why laa aku telah menjadi kipas susah mati kpop yang sangat tegar..hahahahaha

tapi kan.tipu laa kalo aku cakap aku tak excited langsong kan,sumpah terjerit2 dowh kalo layan stok cite2 gituh ngan bebudak nie,sanggop 1 malam tak tidow..

for instance,,
macam nie..




nie laa cerita first yang adaptasi dari novel yang aku minat gila tahap tak boleh blah..even sampai sekarang aku tak bace lagi novel dia,tapi takpew..cerita nie memang besh..kalo mmbe2 aku nie,asal keluar jew muka si zain hakimi tuh,semua dah tak dapat nak control diri memasing dah,,terjerit2 macam hampeh jew,,si zaih hakimi tuh memang laa boleh tahan,tapi,tapi,tapi,bile time aku dok excited abeh time si ikram tuh,semua buat muka tak puas hati,tgok aku macam gaye aku pesalah yg nak kena gantong mati jew gayenyew..

"dowh,,asal ko suke dia??ikram tuh jahat laa"
                
"tak laa,,tak okeyh..dye buat silap sikit jew sebab tinggal ersalina tuh!!!"

 "tak kira,,kiteowang suka zain hakimi jugak,,dah laa baek,hensem pulak tuh,,elok jew dengan L tuh.."

"aicehh,,macam laa korang tak pernah kena tinggal ngan pakwe korang..ikram tuh tak jahat,,comell lagi adew.."

"pffftttt.."

kan dah sentap semua..padan muka,ko cakap laa apepun tapi aku suka tgok ikram jugak.alaa yg hairul azreen tuh..ahhhh,,comellll dowh,,dah laa suke kpop.(dalam cite tuh laa,,betol2 punyew tak tahu)..tapi kesah pulak aku kan,,takpew2 janji dye omeii sgt,,hahaha..




pastuh sekarang nie aku sesibok pulak melayan cite SEBENARNYEW SAYE ISTERI DIA nie..besh wooohh..novel dia aku dah bace,memang besh pon..sangat2..sumpah tak tipu..cerita dia pun setakat yg aku tengok nie boleh tahan laa..sebab hero dia si firash arshad tuh,,izzue islam yang jadik tuh memang comelll jugak..haish..memang tak tahu laa nak cakap macam mane..like siyesly aku memang suka tgok laa..

*fine,gaye macam penganalisis cite melayu pulak dah..
*tapi cite adam dan hawa versi tb punyew tak besh pon,,tak pernah rase nak tgok..hahaha..
dalam banyak2 novel..aku tak pernah miss bace hlovate,,sumpah tak mengarot n kasi banyak benda baek kat aku..








Thursday, 11 April 2013

al-fatihah untuk mak ngah..


assalamualaikum..

hari nie..
jumaat.
2 j'akhir 1434 H
12 april 2013..

kembalinya ibu saudara tercinta : ROSIAH BINTI DAUD..

mak ngah,ika tak tahu nak cakap macam mane.mak ngah baik sangat kat ika.dari dulu sampai sekarang,mak ngah tak pernah lupa kat ika.selalu jew ingat kat anak sedara mak ngah yang sorang nie.

mak ngah,
ika mintak maap sangat2.ika tak dapat nak tengok mak ngah buat kali terakhir.
time mak ngah kritikal kat hospital pun ika tak sempat nak datang.
ika nak sangat tengok mak ngah time tuh.
tapi ika tengah final exam,mungkin ibu ngan abah tak nak ganggu ika nak exam.

mak ngah,
ika mintak maap sangat2.
ika tak sempat pun nak balas jasa mak ngah selama nie

mak ngah,
ika rindu sangat kat mak ngah..
tak sabar sangat nak jumpa mak ngah raye nanti
tapi,,ALLAH lagi sayang kan mak ngah.
ALLAH ambik mak ngah dulu..
raye tak tahun nie,ika tak dapat dah jumpa mak ngah,,
tak dapat dah salam mak ngah,cium pipi mak ngah..
tak dapat nak borak ngan mak ngah.

mak ngah..
walau pun sekarang mak ngah dah takde
tapi sayang ika kat mak ngah tetap macam dulu.
mak ngah laa mak sedara yang paling baik ngan kiteorang adik beradik
doa ika akan selalu ada untok mak ngah..

mak ngah,
ika tahu mak ngah tak suka tengok ika nangis macam nie
ika tahu tak baik nangis macam nie
tapi,ika tak kuat mak ngah.
ika tak sempat nak  tengok mak ngah..

mak ngah..
ika mintak maap salah silap ika ngan mak ngah selama nie.
halalkan makan minum ika,
halalkan segala apa yang mak ngah kasi kat ika..
ika sayang mak ngah sangat2..
sampai bila2 pun ika tetap sayang mak ngah..

mak ngah,,
ika doakan mak ngah bahgia kat sana,
moga roh mak ngah dicucuri rahmat..
dilapangkan pusara mak ngah,,
ditempatkan mak ngah dalam kalangan orang beriman..
ameen..


AS1202A-friendship never end..


assalamualaikum..

3 hari lagi!!!
tak sabar nyew kite nak cuti sem!!
okeyh,fine..sumpah gedik kat situh..

so this entry kira macam special untok klassmate aku.tengs bebanyak sangat sebab sem nie memang gempak habeh.mengenali korang adalah benda paling besh sekali dalam hidop aku.puihh,,ayat jangan nak clishe sangat laa..hahaha.

like seriously,
korang memang sangat BESH,GEMPAK,UNDERSTANDING n macam2 lg laa..

even belajar makin hari makin susah tapi kita still boleh spent time same2 kan.buat prank besday memasing,gi picnic laa,makan2 kat luar,walau pun bandar jengka jew.tapi still,that memory takkan lupa sampai bila2..sob3..

time kaseh banyak2 atas ape yang korang dah kasi kat aku and yang kite dah share sesama selama nie..

the memories remain there...
nie time jamuan last kelas kite kat tepi tasik yg macam tak gaye tasek harituh..



khurul.tiekah.yatti..muka memasing tak boleh blah..

khurul,,bakpew muka maroh gituh nyew???

bebudak tadika...hahahaha..lala,tiekah.wawa,khurul..
suka tgok gambor nie...

"emma..pliss laa,,stop frowning okeyh!!!nie bukan klass bel,,hahaha"
nadh,lala,mieza,tiekah,die,emma,wawa,

inshi,mamai,wawa buat magic,jannah yg nmpak half jew,tiekah,nadh,khurul.


as1202A..hahahaha..
kuang hajor kan bebudak nie,,menganjing aku pulak..

dear AS1202A...

firstly..
YATTI,KHURUL,LALA,& WAWA..
time kaseh sesangat sebab selalu ada untok aku.tengs sebab sanggop hari2 hadap muka aku yg lepak kat bilik korang.dah macam tak reti nak balik bilik kan.pastuh tengs sebab sanggop ade time susah,senang,nangis sesama kan,,mmg takkan lupa semua tuh..sorry selalu buat ayat2 sentap,bahan korang.especially lala,aku selalu cari gadoh ngan ko.haha, pape jadi pun kite tetap kawan sampai bila2 ehh.

2nd..
ZATIE,EMMA,DIE,& MIEZA..
time kaseh jugak sebab selalu layan kepala hotak aku yg biol nie.besh sangat dapat lepak ngan korang,,zatie,emma&die,..roomate wannabe,,hopefully kitew dpt jadik roomate yg baek sem depan,,hahaha.

3rd pulak..
THE TWINS,,DAYA DAYU & EKIN MAT DIN..
kat kembar,,soyi banyak2 sebab kitew dah tak boleh nak jadi macam dulu.ape yang dah lepas tuh biar laa kan.soyi salah silap aku kat korang.n tengs jugak apew yang korang dah kasi kat aku.untok ekin,,hopefully ko lebih tabah..ingat 1 jew,walau apepun jadi,kiteowang selalu ade untok ko..

4th..
INSHI,NADH,JANNAH & MAY..
even jarang lepak ngan korang tapi kite suka n share benda yang same kan..kpop gituh..nak mintak maap jugak kalo ade salah silap,lepas nie  kite boleh continue share2 lg benda2 korea kejadah gituh kan,,

last sekali..
ANAS,YUSRI,AFIF,IKHWAN,IMAN,NAMI,& AMIN..
kumbang2 yang sesat barat kat kelas nie.tengs a lot sebab ceriakan hari2 kiteowang.walau pun kekadang rase nak baling selipar aku kat muka korang,tapi korang sangat besh.aku tahu aku macam banyak gila terkasor bahse ngan korang kan,especially wan laa,,sebab panggil ko berok harituh..soyi sangat2 ehh kowang,,dah aku mmg macam nie,,next sem tak payah nak bahan aku sangat laa.kalo tak hadap kan jew laa benda2 sentap dari aku nie..

so..harap2 sangat yang kite akan stay 1 kelas macam nie sampai grad nanti & friendship yang adew nie akan still macam nie sampai bila2..ameen..

*gud luck 4 chemiz pulak..ameen..

Sunday, 31 March 2013

AS1202A -besday wawa!!!

assalamualaikum

semenjak dua menjak nie semakin rajin laa pulak diri nie nak menghapdate belog yang macam hidop segan mati tak mahu nie.padahal banyak lagi benda paedah yang boleh aku lakukan mase gap antare paper macam nie.

hari nie 31 mac 2013.
hari paper final ctu
dan juga besday besties kami: fatimah najwa binti ahmad nasir (WAWA)

macam biasa laa.memang kelas aku nie tak henti-henti dengan agenda prank mase besday macam nie.pada awalnyew memang kiteowang tak plan ape2 pun,juz nak prank wawa secara kecil-kecilan jew.puihh,,ayat dia,kecil-kecilan,dah ko ingat kenduri kawen kew hape???bukan ape,memandangkan hari nie paper ctu dan jugak one of klassmate kiteowg,ekin tak dapat nak amek paper ctu sebab abah dia kritikal kat hospital.sian sangat kat ekin,dah laa duduk jb kowt,susah gila nak balik time urgent macam nie.tapi alhamdulilah,kiteowang sempat jumpa ekin before dia naek bas kat temerloh.berembat jugak laa kiteowang pakse si annas tuh hantar kiteowang pi temerloh.dah tuh naik kecot pulak time mamat tuh bawak kereta macam tak jejak tanah jew gaye nyew semata nak kasi sempat jumpa ekin.

tetiba time petang tuh si annas nie pakat2 nak prank wawa.kate nyew master mind kali nie si ikhwan kerang tuh pulak.hamboih wann,,kemain ko ehh,,bagos usahe 1st step ko tuh,,hahaha.

so,prank pun bermula!!!
plan punye plan,kiteowang decide suruh wawa pi teman khurul gi library,kekonon nak print out past year laa sangat.pastuh yang laen2 nie berembat kumpol kat depan library baru pulak.pastuh yatti nie pun call laa si wawa,cakap bebudak kelas belaka dah tunggu,kabo nyew wawa nak belanja makan besar kat kfc malam nie.si wawa yang gelabah tuh pun menonong laa datang,muka memang cuak habeh laa,tak kew gila nak belanja 1 kelas kfc kowt.pastuh bebudak nie heret si wawa sampai kat hentian bas tuh,punya laa muka masing2 tak nak kalah nak dapat award kan,kemain lagi tahap berlakon nyew.

sampai jew kat pokok tuh,bebudak lelaki nie datang bawak kek sambil nyanyi lagu besday.terharu habeh  si wawa nie.menangis time tuh jugak.pastuh kiteowang pun start laa makan2 kek tuh..awal2 tuh memang elok jew semua orang makan,bila dah start acara main sapu2 krim kek kat muka mula laa semua macam hapew jew.tahniah laa kat diri sendiri sebab rase macam dah kalah si wawa tuh,rasew macam aku pulak yang besday hari nie,memang selekeh habeh,tudung,muka ,baju memang penoh ngan krim.

layankan jew gegambor nie.
yang comel2 tak boleh blah nie before makan kek.

tiekah,yatt n ekin..

besties sampai bila2..tiekah n yatt,,

hoyeah!!!iklan darlie pun boleh!!

kemain tak boleh blah muka terkejott dia..
bibir juih pulok!!!hahahaha

start jew acara menempek kan krim kat muka sorang2.memang berlari nyew tahap pecot habeh,rase macam nak marathon jew 1 uitm tuh.budak pompuan laa yang selekeh habeh,aku lala ngan wawa yang memang rabon tahap tak boleh blah nie,spec kiteowang pun tak hilang kemana.bebudak nie lumor krim kek tuh macam sapu krim safi perfect 10 kat muka.habeh punah ranap selekeh selebet sakai semua ada,,

nie laa hasil krim kek santan berlapis strawberi bila ditempekkan kat muka!!

trio tgs yang muka mmemasing macam belacan,,hahahaha

menganjing pose aku pulak...

alololo..omei nyew muka diowang comot!!!

nie sape yang besday??wawa kew lala???dah macam apew jew ko lala??

sian nyew !!!hahaha

sempat ko nak bergambor ngan muka selebet ginie,,hahaha

prank untok wawa tak berhenti setakat kat situh jew.naik bilik,kiteowang kasi simbah wawa dengan chemical reagent yang memang baik punyew laa.minyak zam2+pisang+nescafe basi si lala+sunquick..perghh..dia punyew bau memang disaster habeh.tukang yang buat mixture nie pun siap pakai acara nak muntah bagai.nasib laa si wawa yang kena tuh.memang 39 kali mandi laa..

hmm,,macam nie laa life time sem 2 nie,asal prank jew besday,asal besday jew prank..
lepas nie turn si yatti pulak..
ko tunggu laa yatti,kiteowang kasi supper dupper gempak punyew untok ko..
hahahahahah

sekian,doakan final exam kiteowang ehh..
assalamualaikum..

Friday, 29 March 2013

sejurus sudah berakhir bio150

assalamualaikum..

sekarang kan haku tengah menghitung hari2 terakhir menjalani sisa hidop sebagai student part 2.puihh ayat dia tak boleh nak lagi hiperbola kan.dah persetankan penggunaan bahase melayu aku tuh.actually takdew nyew acara nak menghitong hari nak habis sem nie,hakikat nyew aku sekarang tengah bersusah payah bersengkang mata study n stay up last minute semata nak menjawab soklan final exam yang tengah berlangsong dengan jaya nyew sekarang nie.berjaya laa sangat kan..

hari khamis lepas adalah paper first aku untok final exam sem nie.fevret subjek hambe ehh.bio 150 metabolism & cell divison.dekat 3 hari aku buat buku bio tuh macam pakwe aku.berkepit non stop ko tahu.sampai nak membeli makanan kat pasor rabu pun aku rembat sekali nota bio tuh.gigih tak gigih laa kan.cuak betol bio sem nie.2 chapter bhai aku nak menghafal segala proses bagai.semak hotak aku nie.

 khamis,2.15 petang,
melangkah laa masok aku ke dewan final.hahaha..ayat ko pun boleh macam tuh tikah.cuak tuh tak payah cakap,pucat tetiba muka aku nie.tapi pucat2 pun tak nak kalah ko dok wish gudluck kat mmbe2 nie.dapat laa mempamerkan senyuman plastik tuh padahal dalam hati memang macam nak terburai segala benda.

saat mendapat kertas soklan.
tengok objektif agak boleh menarik nafas lega dan tersenyum macam kerang basi.alhamdulilah,boleh laa hambe nak menjawab nyew.kalo dah memang tak tahu sangat,gasak laa hitamkan pape jawapan,kan name nyew multiple choice question.so memang tak logik laa nak cakap ko tak boleh nak jawab n tinggal macam tuh jew.

bila masok part b.waa terasa mahu menghantokkan kepala hotak ke kaki meja kerana soklan yang dibuat seolah2 menjadikan haku macam tak belajar apa2 sepanjang sem nie berlangsung.killler tahap nak mampos!!!okeyh,,nak mampos aku cakap!!!rasew nak menangis time tuh,nak konyok2 kan kertas tuh pun ade.tapi aku tabahkan hati n kuatkan iman.tak padan nak buat drama air mata petang2 macam tuh.

si lala kat belakang haku nie dah berapa kali terdengar keluhan beliau.tuan punya badan yang tengah menjawab ketika itu bukan setakat mengeluh,siap mencabot kan spec mata n melipat tudung gaya selekeh habeh semata nak memuntahkan balik fakta2 n proses2 yang telah dihafal.ustazah atikah yg jadi ketua pengawas time tuh telah menggelengkan kepala beliau bila terpandangkan aku yang dah memang sesak dan gasak tak tahu nak menulih jawapan kat atas kertas tuh.

bila jam dah tepat pukol 5.15 petang,
kertas jawapan tuh aku kasi kat pengawas yang kutip.tawakal jew laa.dah buat kan.walhal time jawab tadi aku rase macam tak belajar pape,tapi at least alhamdullilah aku lepas laa jugak nak menjawab.tapi risau dowh,takot diketawakan terbahak2 oleh letcurer sebab letak jawapan yang macam tah pape dgn niat taknak tinggal kosong.

dan saat aku merenung ke bawah,nak kutip bekas pensel..
taraaaaaaa.....

hoyeah,,1 pencapaian yang sangat bagos!!!kasut aku pun turut sama mengalami tekanan perasaan ketika menjawab paper bio.time yang aku tgok kat dewan exam tuh.riben yang kat depan tuh jew yang tercabot.tak perasaan n perasan pulak haku.dah tuh sesampai jew kat bilik aku,tumit kasot tuh pulak yang arwah.naseb baik dah sampai bilik.motip nak pakai kasot flat ladies sebegini pada hari 1st exam adalah nak bajet macam feminim serta nak kasi chan dekat sneakers aku untok bersenang lenang setelah 24/7 dibawak berjalan ke hulu hilir.tapi apekan daya,mentaliti n fizikal kasot flat nie tak sekuat mane.beliau tak mampu nak menahan pressure menjawab soklan bio yang susah n menyusahkan tuh.tuh pasal buat acara jahanam macam nie sekali.so don't put the blame on me.sila tuding jari n salahkan soklan bio yang payah tuh sampai kasot aku tak mampu nak meneruskan riwayat hidop nyew lagi..hahahaha

*doakan paper aku yang lepas nie pulak ehh..hopefully boleh jawab.ameen..