Thursday, 9 May 2013

the thing called "ujian"

assalamualaikum..

sungguh laa yang manusia nie tak pernah cukop dengan ape yang ALLAH dah kasi. tak pernah nak bersyukur dengan segala benda yang dah dihadap depan mata.

tak cakap kat orang lain,tengok jew laa diri sendiri nie.

bila that thing called as "ujian" tuh datang,memang dah rase macam bom jangka kat palestin tuh gugor atas kepala.even nak lift up kepala sendiri pun rase malu sangat.malu dengan orang keliling yang selalu expect and harap yang diri nie akan kasi yang terbaek tiap-tiap mase.malu dengan diri sendiri sebab tak dapat nak bahgiakan orang lain yang mengharap.

tapi,tapi,tapi,

hakikatnyew,,
MALU SANGAT DENGAN ALLAH..

sebab diri nie sendiri yang jarang nak bersyukur.sekali datang nyew ujian dari DIA,terus rasa macam hidop nie dah jadi lifeless,rase macam mase depan semua dah nampak kelam,gelap.tapi DIA baru kasi ujian dekat that single part jew,baru satu benda jew yang tengah diuji,yang lain still lagi DIA kasi rezki tuh.tapi tuh laa,once bila dah tak reti nak bersyukur,tak tahu nak redha,memang laa kepala nie asyik nak pikir pasal part yang diuji tuh sampai lupa nak bersyukur dengan other part yang ALLAH still lagi kasi nikmat.

"ALLAH takkan kasi ujian kalau hambaNYA tak mampu nak overcome obstacle tuh".everything yang ALLAH takdirkan dah memang yang terbaik,cuma nak tunggu kite jew terima benda tuh macam mane,either kite bersyukur or tak,either kite redha or tak,at the end of the day,semua nyew ade hikmah,cuma payah laa nak nampak all those thing tuh sekarang.

so,take that "UJIAN" as a part of challenge tiekah,,
dare to make changes even hati nie rase tak larat,diri nie rase tak kuat,jiwa nie rase tak mampu..
only ALLAH jew yang tahu what the best.sampai bila nak terus rase macam nie??sampai bile pun benda akan tetap same kalau diri sendiri tak mampu nak bangun,tak mampu nak jadi positive.

just stay back dengan ape yang dah dipegang selama bertahon hidop nie.hold it tight,stick it right dekat hati and kepala hotak tuh.INSYAALLAH,,with HIS lead and guideance,,everything will make ease.

"WE NEVER LEARN OURSELF FROM OUR SUCCESS BUT WE LEARN FROM MISTAKES & FAILURES"

*nie laa mase nyew nak impliment benda yg dah dipegang selama hidop bertahon2..








No comments:

Post a Comment