Sunday, 13 October 2013

cerita pasal roomate aku..

assalamualaikum..

hoyeah!!!..over eksaited laa pulak..well,,biase laa orang tengah mood bercuti bak hang,haruslaa ceria kanak2 ribena gituh.disebabkan mood haku yang tengah rerajin nie maka akan banyak laa cite2 mengarot koya2 perasaan baguih kat sini..so kalo rase taknak bace,,sila laa shutdown kan lappy ko lepastuh letak dalam washing machine okeyh..ahahahaha..

ahh,,sentap pulak..gurau jew okeyh..*kenyit mate sikit*..LOL

entry kali nie aku nak cerite pasal roomate aku.DIEYANA,ZATIE & EMMA..aku pun tak tahu kenapa laa aku gatal nak bercerite pasal diowang nie tapi tak kesah laa aku nak cerita jugak..ahahaha,,basiccally mula2 dulu aku macam segan,takot,malu (yekew??boleh tahan laa pemalu jugak kan) ngan diowang nie.paling menebal sekali adalah perasaan serba salah.sebab diowang 3 owang nie tolak roomate diowang yg sowang tuh semata2 nak aku jadik roomate diowang..ohohoho..terharu mak..

so then,,mula2 cerita haruslaa start dengan heppi2 dulu kan..macam biase laa,kiteowang happy laa gi sane sini 4 owang.gi makan same2,gi kelas same2.yang penting semua benda same2 laa.then.tetibe ko,nak jadik cerita nyew.jadik laa pulak konflik sikit macam gituh.ahh,,panjang sangat kalo aku nak cite kat sini plus tak baik nak bukak aib masing2 kan..dah2..segar jew kan mate ko kalo naek bab2 nak gosip ngumpat owang laen.dah2..tak payah tayang muke babyface pulak nak suroh aku cite..memang tak okeyh..

last2..tinggal laa AKU,DIE & ZATIE..

entah laa..dengan minah 2 owang nie aku boleh masok.walau pun aku nie jenis garang,suke marah,suke membahan diowang tak sudah tapi mereka sungguh setia disisi..gituh ko..besh laa kawan ngan diowang.sebab diowang jenis yang tak ambik hati sangat kot..aku tahu kekadang aku kalo bab bergurau nie cakap maen sedap mulot ikot suke hati aku jew,,then memang comfirm laa ade yang diowang terasa.tapi maybe masing2 jenis yang macam matured laa sangat kan,so just put aside & tak buat laa acara nak lari bilik owang lain time merajok kowt..ahahahaha..

macam-macam bendaa yang besh kiteowang buat 3 owang.masing2 kepala gila2 kan.tapi yang selalu jadik mangsa si dieyana laa.dia nie macam mokcik2 sikit.dress up pun dah gaye nak gi tolong owang time rewang,tuh belom ko dengar time dia bercakap.memang boleh sangat jadik geng nenek aku.tapi walau pun gaye mokcik2 aku tetap sayang dia.sebab dia laa yang selalu basuhkan mangkok meggi ngan mug cereal aku..baik dieyana nie.boleh buat menantu.sebab tuh laa iman sayang dia.ahahahah..

si zatie nie pulak dah gaye mak2 owang sikit.dengan over eksaited nak kahwin nyew.macam2 pompuan nie.yang tak boleh blah kejew dia nak bergambor jew.haishh..pastuh sikit2 cakap aku comel..dah,,aku tak koya okeyh..memang zatie nie pelik macam alien,,tiap2 mase nak cakap aku comel padahal aku dah tayang muke gangster nak mampuih depan dia.menyampah pulak aku..malu dowh..tapi,tapi,tapi,even dia macam tuh pun aku tetap sayang dia jugak sebab dia laa yang selalu aku ajak bahan meggi same2..

hmm..reason aku sayang diowang & selesa kawan ngan diowang bukan atas dasar makan meggi,basohkan mangkok ngan mug semata-mata macam tuh..actually,it's more than that..

payah nak cari kawan yang same2 ko boleh ajak pergi masjid.yang boleh ikot nak study kat library.yang same2 ingatkan diri masing2 nak jadik lebih baik.yang terima buruk baik kat diri masing2.yang sanggop teman gi makan limpa kat sukaramai.yang same2 share makan bihun ngan sos.yang ikot ko makan ayam goreng ngan belacan.dah pehal banyak pasal makanan pulak dah..sorry2..

in simple words,kami selesa sebab boleh jadik diri masing2.tak perlu nak hipokrit,tak payah nak cover2 nak jaga perasaan.tetibe pulak terindu kat budak 2 owang nie..ohohohoho..

dear DIEYANA & ZATIE..

aku mintak maap kalo banyak saketkan hati kowang.. memang banyak pun.aku tahu aku suke nganjing,suke bahan,suke cakap ikot sedap rase,suke marah,suke buat bodoh time kowang cakap bile aku pakai earphone (yang tuh memang betol2 tak dengar),so sorry okeyh..pastuh mintak halal semua ilmu,makanan,downy zatie (sebab softlan aku kena curi pulak),selipar dieyana yang aku putoskan,semua sekali laa.kemain ucapan dia macam dah tak jumpe sem depan.walau pun jarak memisahkan kite lepas nie,percaye laa kowang tetap kat hati aku pasal kowang jew yang aku boleh heret gi makan limpa kat sukaramai lagi sem depan..ahahaha..

so then,,sayang kowang sangat2,,hopefully kite jangan gadoh okeyh,,kalo gadoh aku sepok muka sowang2 kang..friend till jannah okeyh!!!

papai..
assalamualaikum..


2 comments:

  1. waalaikumsalam syg!!
    ku sgt terharu dgn coretanmu..
    ku harap juga kite semua dpt berkawan till jannnah..
    amin...

    ReplyDelete