Wednesday, 17 April 2013

novel .vs. tb

assalamualaikum..

"memang sekarang nie musim cite2 melayu semua nak diadaptasi dari novel ehh??"

haa,,hamekkaw..soklan aku dah macam manifesto PRU 13 pulak kan.
okeyh fine takdew makne nyew semua tuh..

betol cakap.cer try tengok cite2 melayu kat tb sekarang nie,,semua pakat2 nak ambik cerita dari novel.tak paham aku.dah kenapa pulak aku nak kesah pasal nie kan??ahh..lantak laa,dah benda tuh yang aku pikir so suka hati aku laa kan..

fine,,takbur habeh ayat pompuan nie,patot direjam jew ngan selipar toilet kedai 2 hinggit tuh..hahaha

tak,realitinyew memang macam tuh,mula2 dulu macam besh jugak bila tengok benda yang kat dalam novel ade dalam tb.tapi bila dah belaka nak ikot trend yang same,lame2 aku nie naek nak termuntah menghadap cite melayu kat tb tuh..that's why laa aku telah menjadi kipas susah mati kpop yang sangat tegar..hahahahaha

tapi kan.tipu laa kalo aku cakap aku tak excited langsong kan,sumpah terjerit2 dowh kalo layan stok cite2 gituh ngan bebudak nie,sanggop 1 malam tak tidow..

for instance,,
macam nie..




nie laa cerita first yang adaptasi dari novel yang aku minat gila tahap tak boleh blah..even sampai sekarang aku tak bace lagi novel dia,tapi takpew..cerita nie memang besh..kalo mmbe2 aku nie,asal keluar jew muka si zain hakimi tuh,semua dah tak dapat nak control diri memasing dah,,terjerit2 macam hampeh jew,,si zaih hakimi tuh memang laa boleh tahan,tapi,tapi,tapi,bile time aku dok excited abeh time si ikram tuh,semua buat muka tak puas hati,tgok aku macam gaye aku pesalah yg nak kena gantong mati jew gayenyew..

"dowh,,asal ko suke dia??ikram tuh jahat laa"
                
"tak laa,,tak okeyh..dye buat silap sikit jew sebab tinggal ersalina tuh!!!"

 "tak kira,,kiteowang suka zain hakimi jugak,,dah laa baek,hensem pulak tuh,,elok jew dengan L tuh.."

"aicehh,,macam laa korang tak pernah kena tinggal ngan pakwe korang..ikram tuh tak jahat,,comell lagi adew.."

"pffftttt.."

kan dah sentap semua..padan muka,ko cakap laa apepun tapi aku suka tgok ikram jugak.alaa yg hairul azreen tuh..ahhhh,,comellll dowh,,dah laa suke kpop.(dalam cite tuh laa,,betol2 punyew tak tahu)..tapi kesah pulak aku kan,,takpew2 janji dye omeii sgt,,hahaha..




pastuh sekarang nie aku sesibok pulak melayan cite SEBENARNYEW SAYE ISTERI DIA nie..besh wooohh..novel dia aku dah bace,memang besh pon..sangat2..sumpah tak tipu..cerita dia pun setakat yg aku tengok nie boleh tahan laa..sebab hero dia si firash arshad tuh,,izzue islam yang jadik tuh memang comelll jugak..haish..memang tak tahu laa nak cakap macam mane..like siyesly aku memang suka tgok laa..

*fine,gaye macam penganalisis cite melayu pulak dah..
*tapi cite adam dan hawa versi tb punyew tak besh pon,,tak pernah rase nak tgok..hahaha..
dalam banyak2 novel..aku tak pernah miss bace hlovate,,sumpah tak mengarot n kasi banyak benda baek kat aku..








No comments:

Post a Comment