Sunday, 21 April 2013

bukan senang jadi kakak..

assalamualaikum..

terasa macam aku nie dah jadi insan yang berjaya sikit time cuti semester nie sejak dua menjak rutin harian aku dah berubah sesangat nie.harap maap ayat putar alam sikit..hahahaha..betol,cuti nie aku rase macam aku dah manfaatkan dengan sebaik mungkin.hamboih,,kemain eksyen lagi aku kan.haha..siyes tak tipu,ini laa cuti yang aku mesti ingat sampai bebila pun sebab mase aku dah dipenuhi dengan menjadi babysitter kepada adek2 aku yang dah tua bangka tahap baby nak kena belasah dengan penyapu..haha

sejak abah kena admitted kat hospital dan ibu pulak jadi peneman setia abah,,

semua kerja2 kat rumah nie dah diwatikahkan kepada aku yang macam ntahpape nie.setakat buat kerja rumah tuh okeyh laa lagi bagi diri ini,tapi bila datang bab menjaga adek2 aku yang macam lagi ntahpape tuh,rasew macam aku pulak yang patot ganti tempat abah kena admitted kat hospital.bukan hospital biase nuh,rasew nyew macam patot ke hospital yg luar biase tuh..nak habaq mai,,bukan sonang den nak poiee jage adek2 den tuh,,kemain perangai sesorang boleh buat aku pitam okeyh!!!

time tak boleh blah sekali adalah time makan..

si pidaus macam tak kesah sangat aku masak apepun sebab dia kan jarang2 balik rumah.so dia patot bersyukur sebab aku masak lagi beribu kali ganda sedaaappp dari makcik2 dewan makan dia masak.disebabkan sebelom nie aku acah2 jew belajar masak dengan ibu,padahal aku pun tak tahu apew yang aku belajar sebenarnyew so time memasak untok bebudak nie aku kasi redah jew laa..lantak aku laa kan,yang aku tahu ape aku masak wajibunghunnah dyeowang habehkan,,kasi licin pinggan okeyh,kalo tak jangan ko nak mimpi boleh blah dari meja makan!!!

tapi,tapi,tapi,,
sediktator mane pun aku nie,adek aku yang last nie memang suka mencabar keimanan dan tahap sabar aku..geram jew aku ngan budak nie..

"adek,,makan,,!!!"

"ko masak ape along??aku nak scrammbled egg.."

"scramblled egg kejadah ko..makan roti nak scramblled egg,,makan nasik pun nak jugak,,kemain ko kan!!dah sekarang baru ko nak cakap kan,,cakap laa awal2 tadi,,nak kena jugak ko nie!!!"

terpaksa laa pulak aku gi buat scramblled egg kejadah telor hancur dalam bahse melayu nyew untok budak sorang nie.geram okeyh,,aku dah kemas2 dapor,tetiba nak semak kusut balik,,saket pulak hati kite niee!!!

"nah,,ko makan kasi habeh ehh,,kalo tak,,ko tunggu nanti!!"

"napew macam nie??ko reti tak along??asal ko letak kicap sikit sangat.."

"hamboihh,,banyak benda ko ehh,,kasi nie nak??*angkat penumbuk sikit..

"garang seyh along nie,,"

"dah,,ko jangan nak ngade sangat,,makan sampai habehh"

macam tuh laa hari2 yang dah aku lalui.stresss okeyh,,nampak macam senang jew nak jage 2 orang adek laki yang dah form 4 ngan form 2.padahal hakikatnyew aku nie dah macam hape jew..susah okeyh,,ingat kan makin besar makin senang nak jage,,tapi mimpi jew laa,,memasing perangai boleh buat aku nak mampuih..betapa aku sedar saat nie macam susah payah gila ibu jage kiteowang 4 orang..ye laa nak hadap perangai sesorang yang memacam gayenyew..

tiap2 kali melawat abah kat hospital,,memacam bendaa aku kena update kat ibu.mostly pasal adek laa..then bila ibu tanye kat adek..

"adek ok jew kan dudok ngan along kat rumah??"

"tak laa bu,,along macam gengster!!!"

ko tengokk,,siap ko adekk..tunggu sampai rumah nanti,,



No comments:

Post a Comment