assalamualaikum..
"tanggal 2 mac yang lalu,saye dan rakan-rakan sekelas telah berpicnic di lubok jed,maran pahang.kami kesana dengan menaiki van uitm yang dipandu oleh abah (pakcik driver van yg sangat sporting bab2 menghangkot kami melancong dan melencong)".
hahahha..introduction yg sangat berpontensi dpt A++++ untuk subjek bahse melayu.hahaha..
nak cakap nyew,hujong minggu lepas,klassmate haku telah decide untuk berpicnic ala-ala merapatkan silaturrahim antara kami kat lubok jed.motip utama berpicnic nie adalah nak prank klassmate lelaki aku yg bakal sambut burfday beliau keesokan hari nyew,,yakni 3 mac tersebut.tapi,disebabkan kekangan masa n niat nak membuta sepanjang hari ahad tuh,kami telah sebulat suara nak pergi on 2nd mac.
wokeyh,fine,,mengapakah terlalu baku pulak bahse melayu yg haku gunakan ini???hahaha
mastermind picnic nie adalah enchik anas (former klass rep kiteowg).dia kalo bab2 melancong & melencong nie memang superb laa n tak lupa juga sangat talented dalam bab2 nak prank orang.so kiteowg yang dah gian nak berjalan sebab kekononnyew stresss tahap dewa tak boleh blah sebab 24/7 menghadap buku,test,quizes ngan lab repot pun, bagaikan kera mendapat pisang terkinja2 excited tak boleh blah nak pergi ke tempat yang dah diplan tuh,walhal belaka tak tahu pun kat ceruk dunia mane lubok jed tuh.
lalu,pada hari kejadian,,
kiteowang bertolak ke lubok jed tuh dalam pukol 9 macam tuh laa,sampai-sampai jew dah nampak air..turun jew van semua dok berlari nak masok dalam air,,aiceh,,buat2 nak celop kaki laa,,nampak tak,,kemain tahap excitednyew kan sampai tak pikir dah benda lain.then,si enchikk anas pun telah carikan port yang sesuai untuk kami semua duduk berpicnic,.alhamdullilah kira macam rezki kiteowang laa jugak sebab dapat port yang memang waa cakap luu sangat besh laa,,kat hujong sekali n siap adew pondok bagai.
once dah nampak air kat depan mata,memang tak laa nak pikir pasal calculus kew,latent heat kejadah kew..memang semua dah campak tepi laa,dalam kepala hotak nie memang dah mindset nak berendam sampai petang,kemain semangat dok berjanji ngan abah (driver van )tuh,mintak jemput kiteowang pukol 4,naik geleng kepala abah tengok kiteowang yang macam dah berabad tak jumpa air.
pucuk dicita,ulam mendatang,,(hamboih,,kemain sastera nyew haku),,
ape lagi dowhh,dengan tak menghiraukan kewujudan klassmate lelaki kiteowang yang tengah sakan dok menghangkot barang2 picnic n sibuk dok pasang khemah tok budak pompuan,kiteowang pun berembat nak masok dalam air,lantak ko laa wahai kaum adam sekalian,,teruskan laa dengan kerja2 amal kebajikan kowg tuh,hahaha,,yg penting kiteowg dah dapat masok air.rasenyew set2 klassmate lelaki haku nie dah boleh menyumpah kowt kat kiteowg,,ye laa,,mana tak nyew,,dah laa subuh2 lagi diowang yang prepare nak masak tok kiteowg,buat spagheti laa,,goreng keropok bagai,,sesampai jew,,pompuan2 nie tak reti2 nak menolong,,semua dah berembat kat air,,nmpak tak,,kesian diowang dowh,,hahaha
dah,penat pulak haku nak cerita,,ko layankan jew gambor yang tah pape n tak seberapa nie,,
![]() |
| zatie,haku,yatt,nadh n inshi,,berposing sakan setelah berjaya masok dalam air,,hahaha |
![]() |
| lala the obor2,,inshi,zatie n nadh,,harap maklum mereka mmg gila gambar,, |
![]() |
| cantekkk nyew,,air paras pinngangg bohh.. |
![]() |
| nampak tak berpimpin bagai,,kan motip nyew nak eratkan silaturrahim,,hahaha,,cc mieza,emma n die.. |
![]() |
| haha,,dah start dah perangai sakai sorang2,, |
![]() |
| kan dah bertukar,,hanya khurul jew yg bertenggek cun kat atas batu,,walaweh,, |
![]() |
| waaa,,memang superb dowh,,tak paham aku,setia bebenow khurul bertenggek atas batu kat lubok nie.. |
![]() |
![]() |
| emma & tiekah yg sakai berendam,,padahal orang lain dah start sesi melantak spagheti kat atas..hahaha |
![]() |
| emma,tiekah,die n zatie si bapok,,, |
![]() |
| waaa,,crystal clear,,hahaha |
![]() |
| nie lala the obor2,,future wife enchikk anas,,hahaha..kemain posing dia,,taknak kalah ko,, |
haa lupe pulak,,
pasal yg agenda prank anas kat nami telah berlangsong dgn penuh jayanyew,,bukan setakat nami jew yg mandi ngan tepong+telor+minyak masak(yg diowg dah gune n simpan dr cuti chinese new year harituh),kiteowg insan2 yg tak berdosa pun kena jugak.aku ngan khurul yg tak jejak darat time prank tersebot berlangsong pun,kena jugak tepung tuh,nie kerja si kerang ikhwan laa yg kekononnyew isi tepong tuh dalam plastik jajan,pastuh maen attack ikot belakang,,kuang hajor punyew kerang!!!puas aku nak membasoh tudong yg melekat tepung ala-ala nak buat cekodok tuh..
ending nyew picnic nie adalah,kiteowg semua dah macam zombie nak balik kampus sebab dah tak larat nak berendam dalam air dah.kemain mase mula2 sampai tadi,dia punyew eksyen nyew nak berendam smpai ke petang,nie time zohor jew memasing dah buat muka poyo tak boleh blah,semua dah penat macam hape jew,,aku ngan si emma yg sakai n sakan berendam tadi,memasing muka dah panas nak demam.tuh laa,padan muka..hahaha
hopefully lepas nie dapat lg pergi trip yg besh gegila macam nie,nmpak jew benda macam nie agak poyo n tak berpaedah,walhal nie laa benda yg pling ohsem skali,,hahaha












No comments:
Post a Comment